۱۳۹۶ شنبه ۴ آذر
جستجو ورود اعضاء نقشه سایت
دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت
فرآیند تهیه مجوز دفاتر پیشخوان

خلاصه فرآیند تهیه مجوز دفاتر پیشخوان - (مرداد 96)

مرحله یک:

: اقدام برای تهیه مجوز به یکی از دو روش ذیل:

روش اول: شرکت در آزمون فراخوان استانی که در آن، برای محدوده هائی که جمعیت نسبتاًکم دارند چند سال یکبار فراخوان اعلام می‌شود.

روش دوم: خرید مجوز از دفاتری که برای آنها صرفه اقتصادی نداشته و حاضر به فروش می‌باشند.

 

مرحله دوم: خرید، یا رهن و اجارۀ یک مکان لااقل پنجاه متری الزاماً با پروانه تجاری که موقعیت آن مکان به تأیید دبیرخانه کارگروه رسیده باشد.

مرحله سوم: تجهیز دفتر: هزینه چندده میلیون تومانی برای خرید ملزومات دفتر شامل باجه بندی، میزوصندلی، صندلی انتظار، دوربین مدار بسته، چندین سیستم کامپیوتر، پرینتر، دستگاه اسکن و کپی، کپسول آتش نشانی، سرویس بهداشتی اجباری، ... .

مرحله چهارم: تهیۀ هزینۀ چند ده میلیون تومانی برای ضمانتنامه ها و همچنین سرمایه در گردش برای انجام کارهای پست، مخابرات، قبوض، و ... .

مرحله پنجم: پیگیری به مدت حدود ششماه برای گرفتن پاسخ انواع استعلامات از سازمانهای مختلف از جمله امور مالیاتی، شهرداری، تأمین اجتماعی، اماکن، ... برای دریافت اجازۀ گشایش دفتر.

مرحله ششم: پیگیری به مدت ششماه دیگر، برای قرار داد بستن با بعضی از سازمانهائی که حاضر به این کار هستند، و گرفتن اجازۀ شروع خدمات آن سازمان (شروع هر خدمت با هر سازمان اجباراً نیازمند آموزش می‌باشد که برای انجام آموزش گاهی باید چند ماه در نوبت آموزش توقف کرد).

نکته: گرچه سازمانها مکلف به واگذار کردن خدمات خود به دفاتر پیشخوان می‌باشند ولی این امر در کل کشور به کندی صورت می‌گیرد، و از طرف دیگر، بسیاری از خدماتی که از قبل در دفاتر موجود است در سالهای اخیر به سمت اینترنتی شدن پیش رفته و به شدت، در آمد دفاتر را تحت الشعاع قرار داده است.

تاریخ به روز رسانی: 1396/06/02
تعداد بازدید: 407
كليه حقوق اين پايگاه متعلق به استانداري اصفهان ميباشد.
Powered by DorsaPortal